NOTIS:

Terima kasih kepada semua pengundi.......

Sibuk dengan kerja orang lain, akhirnya...

Cerita pagi ini😊 bertajuk..
"Kamu nanyak?"

Admin : Assalamualaikum encik...(tahan kereta), nak kemana ni?

Pemandu : waalaikumussalam cik, saya hala nak ke guaq ni...ada kenuqi...sy geng kedohoq..Cik xkena kenuqi mana-mana ka?(sambil cucuh rokok daun)

Admin : haqini tak kena mana-mana kenuqi..lagipn saya posa rejab haqini..mai nak tengok lesen memandu sat.

Pemandu : haa..buleh..sat nah (qosek beg silang kulit beliau)

Admin : .........(tunggu dengan tenang sambil tangan gawang2 qeta lain suruh p dulu)

Pemandu : alamak cik...kopek (dompet)det saya tertinggai la kt umah, lesen semua dok ada kat dalam kopek det tu...adoi..kena patah balik lagu ni...

Admin : pulak dah...gena boleh tinggai tu..kalut sngat ni...sampai ic semua tak bawak...ka takda lesen?😏

Pemandu : betoi cik...lesen ada...tp tetinggai jaa..adoiii (mengeluh)

Admin : emm..haa... takpa la lagu tu...

Pemandu : maaf cik noh...salah saya qalit taksat...kalut nk ligan kenuqi..

Admin : haa..xpa la..p la..tapi hati2

Pemandu : baik cikk...ni maaf nk tanya sikit boleh, kawan cik tu main henpon masa qeja...tak kena marah ka (tunding jari dekat anggota seorang lagi)

Admin : mana? Hat pakai spek tu?? Haa..tunggu sat....Muzalmin (bukan nama sebenar) mai sini sat....(gawang tangan keloi rakan setugas min)

Kawan admin : (teqepa mai) awat koperal Azmin?

Admin : ni abang ni nk tanya pasai henpon ang dok main tu.. terangkan dekat dia sat ang dok buat pa tu....

Kawan Admin : oh.. hat ni ka? Ni namanya MCop PDRM..bukan henpon saja-saja....ni beda kami semak saman, semak pemilik kenderaan, semak status lesen, semak cukai jalan n semak macam2 lagi...

Pemandu : ohh...ingatkan cik tengok tiktok 🤭😂

Admin : haa...tolong semak status lesen abg ni sat...bila tamat tempohnya..hbq mai no ic abg saya cek.

Pemandu : 😳😣 (bacakan no ic)

Admin : ehh....betoi ka no ic ni? (Admin bacakan no ic semula)

Pemandu : betul cik..betul..

Admin : woo..abg muhong saya nohh..lesen pernah ada tapi dah mati 6tahun lepaih...lagi satu ada 4 saman tertunggak ni....

Pemandu : adoi cik..maafkan saya cik...saya mengaku salah...maaf cik..

Admin : takda lesen 1 hal, muhong polak selapih...awat la lagu ni

Pemandu : saya takut cik..takut kena saman...tak sangka plak natang tu buleh cek segala Noh....silap saya tegoq. 😭

Admin : matikan enjin...keluaq dari kereta sat ..

**Agak2 ampa... abang tu kena saman ka dak??
**Gambaq sekadar hiasan

Sumber : FB Polis Kedah

No comments

Post a Comment

© all rights reserved
made with by templateszoo