MCA Keliru ke?

Daripada MCA duk bising dengan hukuman Khairuddin yang disahkan tiada kes oleh AG, baik bising pasal ceroboh tanah haram di Raub. Itu sah-sah dah ada kes. 

Rasanya lebih afdhal MCA fikirkan cara nak memperkemaskan MN dalam menghadapi cabaran yang lebih besar nanti. Harapnya MCA jangan jadi DAP kalau sekiranya mereka masuk MN. Atau kalau mahu bersama PH, terserahlah.

MCA dan DAP dua-dua bersama dalam kes-kes ini. Mempertahankan salah dalam kes tanah di Raub dan mendesak hukuman bagi kes yang selesai. Kita faham sangat sebabnya.

Yang kita tak fahamnya, ada Melayu Islam, setia sungguh dengan DAP, memang menjilat punggung, dia ikut jer apa DAP kempen. Tapi senyap membisu dengan tanah haram di Raub. Konon dia adalah pencari keadilan. Tapi kes-kes PH yang lain, dia tak ungkit pula.

Atau mungkin dia ingat MCA dengan DAP akan bagi upah kat dia kut lepas ni? Barangkali, ya. Tapi paling kuat pun, dia orang kekalkan kau jadi kuli dia jer. Itu pun kerja tak berupah buat fitnah. Lepas tak pakai, dengan kau pun dia lelong.

Ingat kempetai Jepun dulu? Kau tengok filem Sarjan Hasan, lepas habis, kau tengok cermin, si Buang ada di cermin tu.

Mohd Nasir Abdullah
23 Oktober 2020
Share What You Think About This Post!
Share What You Think About This Post!

0/Post a Comment/Comments

Previous Post Next Post