PRU-14 menyesal aku undi PH



PRU-14 MENYESAL AKU UNDI PH.

Sebelum ni aku memang seorang penyokong kuat PH. Aku berkempen pada kaum keluarga, saudara-mara dan sahabat handai supaya menolak DS Najib kerana akibat salah urus tadbir ekonomi negara sehingga rakyat terbeban dengan kos sara hidup yang tinggi, harga minyak yang mahal walaupun negara kita pengeluar minyak, harga barang yang melampau akibat kerajaan BN memperkenalkan cukai GST dan berbagai masalah lagi.

Aku bagi keyakinan pada kaum keluargaku, saudara-mara dan sahabat handai jika PH berjaya menawan Putrajaya semua masalah yang dihadapi oleh rakyat Malaysia akan dapat di selesaikan.

Tapi setelah DS Najib dan BN berjaya di jatuhkan, apa yang aku canangkan tak menjadi kenyataan. Yang aku lihat kerajaan PH seolah-olah nak mengalihkan isu penderitaan rakyat dengan hanya tertumpu kepada isu DS Najib. Stesen televisyen hari-hari menyiarkan berita berkenaan kes 1MDB, siasatan SPRM terhadap DS Najib dan peti besi rumah DS Najib. Rakyat tak nak tahu semua tu. Yang rakyat nak tahu mana janji-janji manifesto pilihanraya dulu?

Hilang sudah manifesto yang katanya nak meringankan beban rakyat dengan menurunkan harga minyak kepada 1.50 seliter, nak memansuhkan tol, nak mansuhkan GST dan banyak lagi janji-janji sebelum pilihanraya termasuk memansuhkan hutang PTPTN.

Bukan aku nak sokong DS Najib tapi memadailah siarkan sedikit sahaja berita siasatan terhadap DS Najib dan selebihnya selesaikan masalah rakyat. Biar pihak berwajib jalankan tanggungjawabnya sehingga selesai dan keluarkan keputusan samada DS Najib bersalah atau tidak? Jika DS Najib bersalah maka hukumlah dia dengan seadil-adilnya.

Sekarang macamana aku nak berdepan dengan kaum keluargaku, saudara-mara dan sahabat handai? Bila berjumpa sahaja mereka akan memperli aku dengan berkata "minyak sekarang dah murah, tol dah takde dan GST dah mansuh". Aku nak jawab macamana pun tak tahu. Malu aku di buatnya.

Tuduhan yang di lemparkan oleh pembangkang pada kerajaan PH iaitu "Janji Dulu Lepas Tu Baru Kaji" memang ada kebenarannya. Jika kita lihat janji-janji yang di taburkan semasa PRU yang kerajaan akan turunkan harga minyak kepada 1.50 seliter kemudian selepas menang dia umumkan akan apungkan harga minyak sehingga mekanisme harga baru di perkenalkan dan nak mansuhkan tol kemudian selepas menang dia cakap akan kaji harga tol memang menunjukkan yang kerajaan PH tak mampu tunaikan janji.

Untuk PRU-15 aku akan kempen dengan kaum keluargaku, saudara-mara dan sahabat handai supaya menolak kerajaan yang hanya pandai berjanji tapi tak pandai menunaikan janji.

Muhammad Nabil Rafiuddin,
Klang,
Selangor.
Labels:
Reactions:

Post a Comment

[blogger]

1Media.My

{facebook#facebook.com/1mediaonline} {twitter#YOUR_SOCIAL_PROFILE_URL} {google-plus#YOUR_SOCIAL_PROFILE_URL} {pinterest#YOUR_SOCIAL_PROFILE_URL} {youtube#YOUR_SOCIAL_PROFILE_URL} {instagram#YOUR_SOCIAL_PROFILE_URL}

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget